Sosedje (skupinski zin)
Sosedje (skupinski zin)
€12,00
Na zalogi
- Opis
Ob peti obletnici delovanja galerije DobraVaga se oziramo po svoji okolici. Sosedje. Urbane prigode prijateljev in diplomatov je naslov osrednje skupinske razstave in tematsko zaobjema tudi skupinsko zin razstavo, samostojno razstavo Umetnica na mesec ter spremljevalne dogodke. Tekom tridnevnega dogajanja se bomo v DobriVagi ozrli na svojo vlogo pri soustvarjanju mestnega utripa, s sodelujočimi umetniki pa bomo razprli možne odgovore na vprašanje: kaj pomeni biti sosed? Sosedskih odnosov ne razumemo le dobesedno, temveč kot sosede razumemo svoje someščane, raznolike mestne akterje, ki delajo mesto živo in ki jih še kako pogrešamo, ko meščani ostajamo doma. Takrat smo nekateri šele začeli spoznavati svoje sosede in doživeli sobivanje na povsem drugačen način.
Skupni zin je nastal v sklopu pete obletnice galerije DobraVaga v razstavnem programu Zine Vitrine in vključuje razglednice z motivi iz zinov:
Eva Bevec, Makaroni s sladkorjem, iz zina Magdalenice in lipov čaj
Do določene hrane in jedi gojimo zelo čustven odnos. Nostalgično jih zaznavamo in spominjamo s priokusi. Umetnica z zbiranjem prav takšnih receptov opaža, da je v nekaterih primerih čustven odziv na jed tudi kolektiven konstrukt družbe. V praksi je izbor nekaterih jedi že objavila v obliki zina, ki deluje kot knjižica z recepti in slednji, sicer še neobjavljen, deluje po tem istem principu.
Tadej Vaukman, brez naslova, iz serije Grandheroes
Avtor, ki redno beleži ulično dogajanje, se tokrat predstavlja s fotografijo iz svojih najstniških časov. Obdobje, v katerem je bila fotografija posneta, povezuje z izoliranostjo in oddaljenostjo od okolice in ljudi, prav zaradi njih samih.
Lene Lekše in Mihael Novak, brez naslova, iz zina GRRRR ROARING NYC
Avtorja s skrbno navzočnostjo preučujeta dogajanje in prizore, ki se pojavljajo v njunem okolju. V svojih delih opozarjata na situacije in pojave, ki vplivajo in oblikujejo posameznike in družbo (čeprav velikokrat nezavedno). Primer na razglednici je del njunega zina, v katerem sta skozi fotografije beležila potovanje po New Yorku.
Peter Ferlan, You can’t choose who to love
Avtor, ki velikokrat poseže prav po izdelavi zinov, na humoren, igriv in razumen način komentira družbo in pojave, ki jih v njej zaznava. Neprestano smo deležni drugačnosti, osebnih in družbenih problemov, v katerih se velikokrat počutimo sami, a vseeno, kljub veliki drugačnosti, nam je prav to skupno in nas povezuje.
Nik Erik Neubauer, brez naslova, iz zina Tisoč Ljubljana
Urbani elementi v svoji zanimivosti in čudnosti v fotografijah Nika Erika nazorno prikazujejo pomembne ter vedno prisotne gradnike določenega okolja in družbe. Utrip mesta, ljudje in tudi arhitekturni elementi, ki na someščane nezavedno vplivajo, jih povezujejo in so jim, čeprav neznancem, skupni.
Nez Pez, brez naslova, iz zina Love/15
Opus Nez Pez spremljajo igrivi motivi, ki se pojavljajo v različnih medijih, od grafike, slik in zinov do kiparskih instalacij, grafitov, tetoverstva in videa. Podobe mestne flore in favne v svojih delih črpa iz raziskovanja in opazovanja urbanega okolja, pri čemer gre včasih za povsem intuitivne zapise, včasih pa za naslavljanje konkretne družbene problematike.
Lucija Rosc, Happy Birthday Friend 30, iz serije Rojstnodnevni mlaji
Projekt Rojstnodnevni mlaji, ki je še vedno v nastajanju, predstavlja zasledovanje sociološko-družbenega fenomena okraševanja okolice ob rojstnodnevnih praznovanjih. Nekoč so mlaji zaradi svoje mogočnosti naznanjali pomembnost dogodka, skozi čas pa se je to spremenilo in dopolnilo z različnimi okrasnimi elementi, ki posegajo v izgled okolice in začasno tako nanjo tudi vplivajo.
Neža Perovšek, I’m not gonna start doubting my drunken self now
Skozi skrbno arhivsko zbiranje materiala in beleženje Neža raziskuje okolje in njegove gradnike. V svojih delih se osredotoča na možnosti nove vizualne reprezentacije in sestavljanje svoje realnosti v navezavi na material ter čustvene in čutne komponente.
Srcozlom, brez naslova, iz zina s r c o z l o m
Srcozlom je kolektiven projekt uporabnic in uporabnikov Instagrama, ki s kombinacijo fotografij in besedila delijo občutke žalosti, povzročene zaradi ljubezenskih težav, podivjanega kapitalizma ali neizbežnih podnebnih apokalips. V osnovi je Srcozlom nastal kot tolažilni profil dobri prijateljici, kmalu pa se je izkazalo, da se veliko ljudi z objavljenim poistoveti in tako kot ona potrebuje tolažbo, podporo in sočutje soljudi.