Dobra Vaga

Lara Reichmann: The Hole at the Pole

80,00

Na zalogi

Dobavljivost: Na zalogi

LETO:

2021

TEHNIKA:

sitotisk

NAKLADA:

1-21

Kategorija:

Še preden je tja stopil prvi človek, je bila Arktika predmet mnogih mitov in legend. Osvojiti prostrano divjino Severa je bil dolga leta izziv, ki je buril duhove pustolovcev z vsega sveta. Postopno taljenje ledenega pokrova in posledično lažji dostop do morskega dna, bogatega z zemeljskimi plini in nafto, je v preteklem desetletju obudilo “dirko za pol” – novo tekmo za ekskluzivne pravice nad enim izmed redkih še transnacionalnih ozemelj. Zdi se, da se severni pol tako kot zarisovanju novih državnih meja v času, ko satelitska mreža pokriva celotno zemeljsko površje in dnevno posodablja njeno virtualno kopijo, uspešno izmika tudi reprezentaciji na zemljevidu. Delo The Hole at the Pole izpostavlja diskrepanco med fizičnim teritorijem, strukturiranostjo zemljevidov in pravno-formalnim statusom določenega ozemlja. Če se je revija Whole Earth Catalog v zgodovino zapisala z objavo prve fotografije celotne Zemlje posnete iz vesolja, novodobni načini reprezentacije s svojimi glitchi, piksli in črnimi luknjami opozarjajo na ˝necelost˝ Zemlje, na vse tisto, kar se izgubi med procesom beleženja različnih verzij svet, ki nam jih ponujajo zemljevidi in satelitski posnetki. Umetnica se večinoma ukvarja z reprezentacijo prostora, različnimi nosilci podobe in načini gledanja ter dojemanja teritorija. V zadnjih projektih se predvsem osredotoča na digitalne vmesnike, kako se čez njih komunicira podoba sveta in kako se v odstopanjih, tehničnih glitchih ter časovnih zamikih ustvarja vzporedna (virtualna) pokrajina. Povezave med njenim delom in temo dediščine lahko vidimo predvsem v sovpadanju tehnološkega napredka (satelitske pokritosti Zemlje, izdelave 3D modelov in zemljevidov) z zgodovinskimi (ponavadi kolonialno/imperialnimi) narativi različnih ozemelj – kako na branje (najbrž tudi zbiranje) navidezno objektivnih podatkov o Zemlji vplivajo različni zgodovinski in geopolitični konteksti. Tako pri projektu The Hole at the Pole pride do ujemanja med tehnično nezmožnostjo prikazovanja Arktike na zemljevidih in straneh ponudnikov satelitskih posnetkov s teorijami zarote o votli Zemlji, večletno dirko za Severni pol v 19. stoletju ter novodobnim sporom glede arktičnega ozemlja kot posledico podnebnih sprememb, ki dobesedno topijo pokrajino pola.

Lara Reichmann (1995) je zaključila študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, z magistrskim študijem pa nadaljuje na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju. Sodelovala je na več skupinskih in samostojnih razstavah, med drugim v galeriji P74 (2019), Centru sodobnih umetnosti Celje (2018), galeriji Simulaker (2018), Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (2017) in Layerjevi hiši (2017).