Dobra Vaga

16. 6. 2023 ob 19.00 / DobraVaga
(do 16. 6. 2023)

Odprti atelje

Inês Matos: Razbite pokrajine

razstava

Besedilo: Vida Šturm

Umetnica Ines Matos z razstavo Razbite pokrajine zaključuje trimesečno rezidenco programa Odprti atelje. 

Od meseca aprila 2023 je na platformi za spletni prenos v živo Twitch dokumentirala svoje ustvarjanje in omogočala celovit vpogled v svoj ustvarjalni proces. Samostojni video performans, ki ga je razvijala v času trimesečne rezidence, ob zaključku rezidence zdaj predstavlja na razstavi z naslovom Shattered Landscapes.

Omenjeni rezidenčni projekt se osredotoča na vrsto aktualnih vprašanj. Med drugim je umetnica razmišljala o neenakostih, s katerimi se soočajo premalo zastopani mladi umetniki na začetku svojih profesionalnih poti, o pomenu časa kot najdragocenejšega vira v trenutni, kapitalistični družbi, ter nenazadnje koliko evropskih prestolnic je vse bolj gentrificiranih. Umetnica premišljuje prenasičen in zahteven trg ter kako se umetniki spopadajo z usklajevanjem zasebnega življenja s službami in umetnostjo ter se posledično odpovedujejo svojim sanjam.

Z dekonstrukcijo starih oblačil in ponovnim sestavljanjem ostankov tkanin umetnica želi osvetliti bistvo problematike delovanja umetnikov, ki so pogosto brez finančnih sredstev ali namenskih studijskih prostorov.

Skupek posnetkov video performansa, ki je nastajal v času umetničine rezidence, služi kot pronicljiv prikaz izzivov, s katerimi se soočajo še neuveljavljeni, premalo zastopani umetniki pri premagovanju družbenih neenakosti v svetu umetnosti. Projekt poskuša osvetliti pogosto spregledane izkušnje umetnikov, ki nimajo finančnih sredstev, privilegijev ali dostopa do studijskih prostorov. Z ustvarjanjem kosov blaga, ki jih ni mogoče nositi, umetnica poskuša simbolizirati iznajdljivost in domiselnost, ki se pojavljata v okviru omejitev. Z dokumentiranjem in deljenjem razmišljanja, ki ga prenese na ustvarjene produkte, naslavlja izzive, s katerimi se srečujejo umetniki, in brezmejne ustvarjalne možnosti, ki se lahko pojavijo zaradi takšnih omejitev. 

Triurni prenosi trikrat na teden so se v formatu izvedbe sklicevali na dinamiko resničnostnih televizijskih oddaj, kot je “Big Brother”, kjer je vse vidno. Tako kot kamere zajemajo vsakdanje življenje in interakcije udeležencev so lahko gledalci v prvi vrsti v realnem času spremljali umetničino ustvarjanje, ko so se skromni materiali spreminjali v zbirko umetniških del. Z uporabo domačih, preprostih materialov in spletnega performansa je umetnica želela gledalcu ponuditi pristen vpogled v življenja umetnikov, ki presegajo skrbno izbrane okvire urejenih fotografij in vsakodnevnih zgodb. Z vpogledom v ustvarjalni proces naslavlja in vzpodbuja globlje razumevanje edinstvenih bojev, s katerimi se soočajo umetniki iz delavskega razreda.

Predstavljeni kosi oblačil in blaga so umetniška dela z všitimi besedili umetničinih misli in številkami, ki izvirajo iz vsakdanjih računov. Lekarniški izpiski, izračuni mesečnih in dnevnih plač na Portugalskem in drugo služi kot močan simbol ekonomskih vidikov, ki oblikujejo umetnikovo pot.